Organdonation efter din død
I dag er det sådan, at man selv eller ens pårørende aktivt skal have givet samtykke, for efter døden at kunne give organer til andre, der har brug for dem. Man kunne hjælpe flere, hvis betingelsen i stedet var, at den afdøde i levende live ikke aktivt havde sagt nej til organdonation.
Synes du, at man automatisk skal være tilmeldt som organdonor?
- Nej, det skal fortsætte som nu med aktivt samtykke
- Ja, alle skal automatisk være tilmeldt, så kun de, der aktivt har sagt nej, ikke kan donere organer
- Ja, alle skal automatisk tilmeldes som børn, og kan ikke melde sig fra
Du svarede
Organer er noget, vi har brug for